Pärlor åt Svin /Isabelle

Hej!
Här bloggar "Anna", "Isabelle" och "Jeanette". Det bloggas om sex, kärlek, livet, misstag som begåtts... ja, allt det där som man bara måste få ur sig men som kan vara något privat.

Vi är tre vänner, alla blir 20 i år,(förutom Jeanette som fyller 22 i år) och lämnar därmed tonåren bakom oss. Nu blir vi vuxna och försöker göra oss redo att komma in i vuxenlivet.

För tillfället är det Isabelle som skriver.
Som vanligt sitter jag uppe hela natten och kommer vara totalt slut på jobbet imorgon. Har idag kommit underfund med en del saker. Har under en period hållit på lite fram och tillbaks med mitt ex "Adam" som aldrig tycks försvinna ur mitt liv. Det är lite det där Carrie/Big-grejen i Sex and the City. Jag har aldrig riktigt kunnat släppa min Mr Big.
Adam har ju som mina vänner vet alltid varit ett riktigt svin. Vi blev tillsammans när jag var yngre, närmare 4 år sedan. Han var min första riktiga kärlek, och därav har det, som sagt, varit lite svårt att släppa taget.
Svinet, som vi nu kommer börja kalla Adam för istället, har gjort allt på svin-listan för att uppnå detta namn.
Han har varit otrogen, ljugit, "försvunnit", slagit, snott, bedragit, ja, det mesta har han väl egentligen gjort. Men jag har alltid på något konstigt sett lyckats förlåta. Dum och naiv som jag är.
Men en regnig juli-dag (7 juli 2007), kom Svinet till min hemstad på en liten visit. Jag gick med Bella och Adam till en av stadens café-krogar och där satt vi och drack några cider. Denna dag berättade jag något väldigt jobbigt som jag nyligen hade gått igenom (vi behöver inte gå in på det nu) för Adam. Adam blev frustrerad och tyckte synd om mig. Han förklarade hur jag förtjänade bättre och pitty-ade mig en stor del av tiden. Han berättade hur mycket han brydde sig osv (Allt detta var bullshit som ni kanske föstår, och som en del av mig förstod redan då).
När jag kommer hem på kvällen upptäcker jag att jag inte har mitt bankomatkort. Eftersom det fanns 14 000 på kortet och Svinet visste detta, och jag känner Svinet och vet hur jävla pengakåt han är så ringde jag för att spärra det. Men det var försent. Svinet hade tagit alltihop och var spårlöst försvunnen!
Cirka ett halvår senare, i december någon gång, ringer Svinet mig och frågar vad jag gör... Vad jag gör?!? Jag började bråka med Svinet men det slutade ändå i säng. Sedan dess har det varit fram och tillbaks, han kommer hit då och då, vi har sex, sen vill jag bara att han ska försvinna. Så har jag aldrig varit förut. Vad Svinet än har gjort mot mig så har jag alltid älskat honom. Men den här gången älskar jag inte honom längre. Det han gjorde var så lågt.
Nu undrar ni nog varför jag släpper in honom innanför min dörr, varför jag ens talar med honom. Det har jag också frågat mig själv, men jag har kommit fram till en sak: Varför inte? Vi har skitbra sex, man behöver inte tänka på vad som händer sedan, inget är awkward, jag känner hela hans kropp och han känner hela min utantill i alla fall. Så varför inte släppa in honom, ha lite bra sex, utnyttja honom så som han alltid gjort med mig, vi kan utnyttja varandra helt enkelt.
Men det jobbiga är att sedan den dagen när han släpade med mig till grannstaden, jag söp och verkligen fick ur mig allt agg jag hade (då, nu finns mer) mot honom, har han varit så "seriös". Han snackar jämt om att han "ska ha mig för evigt den här gången" och om hur mycket han älskar mig, han ber mig plocka ut min p-stav för han vill ha barn med mig. Han har tänkt att flytta in hos mig, och skulle säkert försöka göra det om det inte vore för min far. Han hade tom köpt en ring till mig som han visade min vän, och hon visade mig (den låg i hans handskfack). Detta har gjort mig lite förskräckt, för jag vill absolut INTE ha något seriöst med denna människa att göra, för det går inte att ha något seriöst med honom, det har han bevisat så många gånger.
Han har sedan den dagen bett mig, varje gång vi träffas, att ge honom en ny chans. Jag har sagt till honom att han inte förtjänar en, och frågat varför jag skulle ge honom det. Men då har han bara sagt, "okej, jag ska bevisa att jag är seriös den här gången".
Det som stör mig och har stört mig under över en veckas tid är att han inte bevisar någonting. Missförstå mig inte, jag vill inte att han ska bevisa något för att jag vill påbörja något, men jag irriterar mig nåt så oerhört på att han snackar så jävla mycket bullshit. Jag vill ändå inte vara tillsammans med honom, och det har jag gjort klart för honom, varför kan han inte bara säga då "Okej, vi kan ha sex och kul då och då, inga känslor inblandade", för det är ändå så jag vill ha det. Men nej, han försöker lägga på någon act om att han vill gifta sig och shit.

Idag började jag prata med hans ex, med samma namn som jag. När Svinet var här sist så ringde Isabelle ett flertal gånger på hans mobil, han svarade inte och jag frågade varför. Då svarar han bara "Hon är dum i huvet, orkar inte med henne". Sedan börjar hon skriva till honom på msn, när jag sitter med datorn i knät och då får han panik och sliter till sig datorn och loggar hetsigt ut från msn, och får nästan attack när datorn segar för att logga ut.
Jag satt mest och skrattade för det var så kul att se hur desperat han var att jag inte skulle se att han faktiskt har nåt med henne.
Anledningen till att jag kontaktade Isabelle idag är för att jag behöver få tag i Adam, med anledning av att Kronofogden står och knackar på dörren och jag måste verkligen ha cash. Skulle kolla om Isabelle visste var Adam var eller om hon var med honom eftersom han inte har svarat/har haft telefonen påsatt på över en veckas tid. Men Isabelle visste inte heller vart han var, och hade tydligen bråkat med hans tjej sist dom talade.
Fick även reda på att exakt så som Svinet är mot mig, försöker leka seriös, och kärleksförklarar sig hela tiden, och ber om nya chanser "för att han älskar mig", exakt likadan är han mot Isabelle också.

Jag skulle sååå gärna vilja träffa honom nu och bara knäcka honom, och få höra vilka bortförklaringar det kommer den här gången. Alltid lika spännande.

Men nu ska jag gå och klippa sönder alla hans kläder, sen ska jag sussa.

Kram Isabelle

Du, du e du e för fin. Du e, du e. Du e för fin för det trash du gillar,
Varför ska du kasta pärlor åt svin?
Du e du e för fin. Du e, du e. Du e för fin för så fula killar,
Sluta upp att kasta pärlor åt svin.

image4


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0