Awkward position /Isabelle

Nu ska jag berätta för er om en liten incident som skedde för en period sedan som sedan dess trappats upp till något väldigt awkward.
En dag när jag och Anna var ute på krogen, råkade vi stöta ihop med några arbetskamrater. Vi blev alla väldigt full och när stället vi var på stängde var det någon som nämnde efterfest. Självklart var jag på men Anna hade planer åt andra håll (kan ju nämna att det har med Alan, Araben och Ali att göra.)
I alla fall, jag följde glatt med på efterfest där spriten flödade (inte) delade en öl med han med kepsen och efter en stund lyckades Anna hitta dit, efter lite kvadratdrama med de 3 ovannämnda.
När ölen var slut och efter-festsvärden däckade bar det av hemåt, till mig. Jag och Anna lyckades få med oss ett släptåg och det blev efter-efterfest med 4 pers på en öl. Anna däckade, den 4 gick hem och jag och en arbetskollega (vi kan kalla honom Henrik) satt själva vakna i mitt vardagsrum. När klockan började närma sig 6 bestämde vi oss för att slagga.
Eftersom Anna hade tagit madrassen och bara min säng återstod så erbjöd jag min kollega att sova där, med mig. Hade inga som helst planer på något mer än att sova, men det råkade resultera i ett litet strul, och nu menar jag bara pussar!
Dagen efter var allt väldig awkward. Jag och Anna skulle dra till stan och Henrik verkade inte kunna ta en hint, att det kanske var dags att gå hem. När vi precis skulle gå gick han.

Några få dagar senare blev det utgång för min del igen, med Anna, som lämnade mig för trion av A:n.
Jag hamnade återigen med mina kollegor från jobbet då alla andra som jag kommit med också hade valt att gå hem för tidigt, och eftersom jag har en tendens att aldrig kunna gå hem från krogen innan det stänger.
Efter försökte vi i ett tillstånd byggt på väldigt mycket alkohol fixa efterfest. Men de alla föll bort en efter en och till slut var det bara jag och Henrik kvar. Jag började känna mig väldigt trött, och var väldigt full, så när Henrik ringde runt till hela sin telefonbok så bestämde jag mig för att gå hem. Henrik fick väl för sig att han var medbjuden så han följde med, och jag som vanligt för snäll för att skicka hem honom (en lång väg) mitt i natten.

De ena ledde till det andra, snabbare än jag ens hann märka något, han väckte mig mitt i natten och innan jag hann fatta något så var han redan klar.
Dagen efter var det väldigt väldigt väldigt awkward, men inte ens denna awkwardhet fick honom att gå hem. Han stannade tills 8 på kvällen och försökte tom bjuda med sig själv när jag och min f.d vän skulle gå ut och äta, men som tur var så följde han inte med, det skulle blivit väldigt awkward.

När jag kom till jobbet efter detta blev det ännu mera awkward och jag försökte undvika den delen av jobbet där han sitter så gott jag kunde för att slippa awkwardheten.

Det hela lade sig, enda tills Henrik på en personalfest, väldigt full valde att berätta om hela incidenten för halva jobbet. Då blev jag smått pissed på honom, och hade en bra anledning att faktiskt undvika honom.

När det också blåst över, så var vi som vanligt på jobbet igen, den mesta awkwardheten hade försvunnit Pfffuuu. Och jag förtränger det mesta som har hänt.

En natt (?) vaknar jag av att det plingar på dörren, sleten och seg med smink i halva ansiktet lindade jag täcket runt mig eftersom jag bara hade string och bh på mig och går upp för att kolla vem fan som kommer mitt i natten. Kollar i kikhålet som förövrigt måste vara det värsta kikhålet i världshistorien, och får för mig att det är min far.
Öppnar dörren och vem inte om inte kära arbetskollega?
Kommer senare fram till att klockan är halv 6 och undrar om denne någonsin har hört talas om en telefon.
Människan sitter väldigt odräglig i min soffa och försöker kyssa mig, för att komma undan frågar jag ganska irriterat om han ska gå hem eller stanna.
Eftersom han bara sitter där helt menlös och inte vet vad han ska svara, säger jag till slut att jag ska i alla fall sova, och att han får göra som han vill. Det slutar med att vi båda ligger i min säng, jag nu väldigt påklädd och jag sover med halva kroppen utanför sängen för att inte behöva ligga så tätt bredvid honom.

På morgonen kommer han inte ihåg så mycket, jag vaknar av att telefonen ringer, och kl 3 skulle jag bort.
Går upp och duschar, gör mig iordning, men som vanligt kan människan inte take a hint.
Så som vanligt precis innan jag ska gå går han.

Idag, sitter jag fridfullt vid min dator och kollar på Scrubs, klockan 02.45 (ungefär), kan ni ju gissa vem som ringer.

PLEASE människa Take a HINT!
Tycker du att det verkar som att jag är intresserad?!?!?!

Kommentarer
Postat av: Anna

HAHAHA!!! Fan vi måste sluta dra till oss alla jävla stalkers! Dom kan vara farliga du vet ;)

HAHA

2008-02-10 @ 16:14:09
URL: http://confessing2all.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0