Choke on my own charm! /Anna

Fyfan! Jag känner mig fruktansvärt motarbetad just nu. Jag hade planerat en resa med en vännina och tagit semester från jobbet. Jag hade till och med köpt ett linné att ha på mig. Helt plötsligt drar sig min "väninna" ur i sista min och jag står här med 7 dagars obetald semester och ingen att åka med. Vad gör jag? Jag ringer exet. Han brukar vara sugen på resor och det fanns en chans att han hade pengar till det också.

Så jag ringde han igår kväll och berättade situationen. Han beklagade sig och sa "visst kan jag följa med". Han skulle bara fixa semester från sitt jobb. När detta var ordnat ringde han och sa att han var tvungen att åka hem från jobbet först innan vi bokade resan. Så jag började små packa grejer här hemma eftersom resan skulle ske inom 2 dagar.

När han väl är hemma så ringer han med en besvärad röst. Han har tydligen inga pengar och vågade inte berätta det för mig från början. Han hade tydligen blivit så överlycklig över att jag ringt och frågat honom att han var tvungen att säga ja. Han hade alltså under dagen ringt att alla kände för att få fram pengar till resan med mig.

Så nu sitter här utan respartner igen. Men jag har lärt mig en läxa nu, lita inte på ngn tills resan är bokad!
För övrigt har jag ringt till jobbet och tagit tillbaka min semester. Jag funderar på att åka nånstans i april istället, eventuellt ensam,

/A

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Fy faaaan! Feel for u girl. Du vet att jag skulle inte banga om jag hade pengar!!!

2008-02-12 @ 23:10:26
URL: http://confessing2all.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0