What are "friends" for? /Isabelle

Vill inte ta över den här bloggen helt men jag är bara så jävla förbannad, måste få skriva av mig. Var på jobbintervju för någon vecka sedan för ett utlandsjobb som jag mycket gärna ville ha. Var där med en kompis. Vi hade sökt tillsammans.
Jag fick jobbet men inte hon. När jag fick besked och inte hon blev hon skitsur och tog på en gång förgivet att jag inte skulle ta jobbet bara för att inte hon fick det, och visst jag var osäker om jag skulle våga åka själv, men det var ju inte precis som att det var någon självklarhet. Min "kompis" fick dock inget besked alls, de ringde inte och sa att hon inte fick jobbet eller att hon fick det. Så jag övertalade henne att ringa själv, jag menar även om någon inte får ett jobb så brukar man ju ändå ringa och ge besked. Efter lång övertalning, eftersom hon inte vågade ringa först, så slog hon numret. Men det kom inget svar. Hon skickade ett sms till numret och fick då till svar något i stil med att "tyvärr fick du inte jobbet, men hoppas du kan stötta din kompis ändå". Då minsann säger hon "men du kan ju åka om du vill". Sen börjar hon försöka ge mig skuldkänslor och säger att om hon skulle fått jobbet och inte jag så skulle hon aldrig åka och att om jag åker så ska hon flytta från vår stad för hon har ingen annan än mig och allt det där.
Arbetsgivaren till detta jobb hade sagt att han till veckan (då) skulle skicka ett mail, med info osv. Efter att nästan en hel vecka hade gått och jag fortfarande inte hade fått något mail, började jag undra. Så jag skrev själv ett mail och frågade varför de inte hade hört av sig.
Idag när jag sitter på jobbet ringer det på min telefon, jag svarar och det är arbetsgivaren. Han frågar med en förvånad röst om jag ville ha jobbet. Jag svarade att jag absolut ville det, och då säger han: "Oh, you do? Cuz I recieved a message from you that you didn't want the job cuz you're friend didn't get it"
Då har alltså min så kallade "kompis" tagit min telefon, skickat ett sms till arbetsgivaren och skrivit att jag inte ville ha jobbet pga att min kompis inte fick det.
Förstår ni vilka människor man tror är ens vänner?!

Jävla själviska, missunnande, patetiska person! Inte så konstigt att du inte får några sånna här chanser... KARMA!

Kram Isabelle

Kommentarer
Postat av: Anna

fyfan alltså. lågt, lågt...

2008-01-29 @ 01:22:04
URL: http://confessing2all.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0